Design Concept Studio

The project consists of the transfiguration of the quality of the brand made in Italy in a system of interacting activities together, heterogeneous by nature, but complementary.

This raises the idea of a workshop in which the concept is the Italian nation, where the various partners interact with each other to create an attraction, the excellence of Italian products.

The intention is to create a center of attraction as still in short supply all over the South East Asia; In this regard there is no better place for the purpose of the island of Bali, tourist, cultural.

The structure will be required inside the activities of:

  1. Fornitures
  2. Architecture & ID
  3. Accessories
  4. Fashion store
  5. Home collection
  6. Events

The project will be integrated in a context of classical Balinese villa that was taken under management by the italian and indonesia group.

Our desire is to create a “habitat” that sets forth more than ever in place by the Italian flavor, both for products, but also as overview of the concept dwelling and living.


⌊IT⌉ Il progetto consiste nella trasfigurazione della qualità del brand made in Italy all’interno di un sistema di attività interagenti tra loro, eterogenee per natura, ma complementari.

Nasce quindi l’idea di un atelier in cui il concept è la nazione Italia, dove i vari partner interagiscono tra di loro per creare un luogo di attrazione, di eccellenza del prodotto italiano.

La volontà è quella di creare un centro di attrazione come ancora scarseggiano in tutto il sud-est asiatico; a tal proposito non esiste luogo più adatto allo scopo dell’isola di Bali, centro turistico, culturale.

La struttura dovrà provvedere al suo interno alle attività di:

  1. Fornitures
  2. Architecture & ID
  3. Accessories
  4. Fashion store
  5. Home collection
  6. Events

Il progetto si inserirà in un contesto della classica villa balinese che è stata presa in gestione dal gruppo italo-indonesiano.

La nostra volontà è quella di creare un «habitat» che riporti più che mai in luogo dal sapore italiano, sia per prodotti, ma soprattutto come visione d’insieme del concetto abitare e vivere.